«Jobber mer effektivt med Cordel»

Øystein Mathisen, eier og daglig leder i Mathisen AS, Brumunddal.
– Vi har nå brukt Cordel i litt over 3 år. Den største forskjellen fra tidligere er at vi jobber mye mer effektivt, vi har bedre oversikt og alt i én app.

Øystein Mathisen og Vebjørn Evensen

Mathisen utfører små og store oppdrag for privatpersoner så vel som næringsliv og offentlige etater. De jobber mye lokalt og holder til i Jemtlandsvegen i Brumunddal. Her blir vi møtt av hyggelige fjes og hunden til Øystein når vi tar turen innom.

Bedriften består i dag av fire i administrasjonen og 20 mann ute i produksjon.  – Vi har hatt en dobling av ansatte siden 2016, forteller Øystein. Noen av tjenestene som tilbys er blant annet; graving, riving, grøntanlegg, massetransport m.m.

Overgangen til Cordel

Selv om det er litt spesielle tider, driver Mathisen tilnærmet som normalt og ordrebøkene er fulle. Og med Cordel kan de jobbe effektivt og strukturert.

– Frem til 2016 ble tilbud regnet på papir og skrevet i Word, forteller Øystein. Vi har også brukt forskjellige andre systemer, men savnet etter ett komplett system for hele verdikjeden ble stadig større. Etter vi ble flere ansatte ute ble det også etter hvert behov for en person til inne på kontoret. Jeg hadde bestemt meg for at et ordentlig system måtte på plass før jeg kunne ansette flere. Flere anbefalte Cordel og overgangen ble enkel og problemfri.

Kort tid etter ble Vebjørn Evensen ansatt som anleggsleder. – Det er helt fenomenalt å ha alt samlet i ett system, forteller Vebjørn.

Bedre oversikt

– Fordelen med Cordel er at man har samlet alt på ett sted. Man slipper å forholde seg til forskjellige systemer, tenke på oppdateringer og vi sparer også mye tid på å slippe å eksportere og importere data. Det var jo alltid når det ikke passet at noe ikke gikk som det skulle.

I dag bruker Mathisen Cordel UTE for å registrere timer, ta bilder og legge inn nødvendig dokumentasjon. I Cordel lager de tilbud, ordre, kalkulerer og følger opp prosjekter.

Smarte funksjoner

I Cordel er det lagt til rette for at man skal kunne jobbe effektivt, man kan blant annet betjene alle funksjoner ved hjelp av tastaturet. Med smarte funksjoner kan man også spare mye tid og effektivisere arbeidshverdagen.

– Prisbøkene i Cordel gjør det enkelt å velge den billigste varen, så kan man enkelt justere ønsket påslag selv. Det er også enkelt å jobbe effektivt med hurtigtaster, forteller Øystein.

– Ja, også får man veldig god oversikt med prosjektverktøyet og det er enkelt å se hvordan man ligger an på de ulike prosjektene, sier Vebjørn.

Vi viser også noen av de nye funksjonene som har kommet i personalplanleggeren. Blant annet at man kan skreddersy ønsket visning i større grad og enkelt kopiere oppføringer. Både Øystein og Vebjørn liker den nye funksjonaliteten. – Så kjekt, dette må vi se nærmere på og teste ut, sier Øystein.

Mathisen AS

Ansatte: 24
Web: https://www.mathisen-as.no/
Facebook: https://www.facebook.com/gravemathisen

 

Relaterte artikler