1 av 5 menn i Norge får prostatakreft i løpet av livet, og krefttypen tar livet av flere menn enn drukninger, selvmord og trafikkulykker til sammen. Bli med oss i kampen, for dine kollegaer.
Mellom 97 og 99 prosent av de største kundegruppene våre, rørleggere, elektrikere og tømrere, er menn. Derfor har vi i samarbeid med Bartekampen startet en innsamlingsaksjon hvor alle pengene går til prostatakreftforeningen.
Vi gir 100kr for hver av våre 93 kollegaer i Norge. Vi utfordrer alle våre kunder til å gi et tilsvarende beløp.
I tillegg er det flere i vår organisasjon og blant våre samarbeidspartnere som gir av egen lomme til denne hjertesaken.
Bartekampen er en landsomfattende dugnad for prostatakreftsaken og gjennomføres hvert år i november. I år vil pengene gå til et prosjekt for å screene menn for prostatakreft. Dette prosjektet vil være avgjørende for å kunne innføre et nasjonalt screeningsprogram, og din støtte går til forskning på tidlig oppdagelse av prostatakreft.
Vi har valgt Bartekampen som hjertesak, fordi svært mange av kundene våre er menn. De fleste kjenner noen som er eller blir utsatt, og vi håper vårt lille bidrag kan være med på å øke engasjementet for saken.
– Gustav Line, CEO i SmartCraft
Alle bidrag, små eller store, hjelper menn i ditt liv.